Brev:
Mad, søvn og rytme igen :)
13. november 2014
Alder:
7 mdr.
Mad, søvn og rytme igen :)
Hej Helen,
Så har jeg brug for råd igen. Min dreng er nu 7 mdr og 2 uger. Vi har i dag været til vejning med ham og han vejer 7,9 kg og er 72 cm lang. Han ligger lidt under hans kurv og jeg tænkte om du endnu en gang kan vejlede med en rytme.
Hans rytme ændre sig hele tiden stadig, det er stadig svært at lave det om. Han spiser ikke så meget men prøver lige at lave en skema så du kan se hvordan hans dag forløber.
kl. 06-07 vågner og får 180 ml mælk, spiser altid omkring 150-160 ml
så sover han videre til 08-09 så skifter vi ble og får tøj på. Så laver jeg grød eller risengrød, købt. Han spiser 1 dl eller lidt mindre.
Han sover igen ved 11 tiden måske 30-45 min. Så får han flaske, som regel vil han ikke rigtig spise mere end 40-50 ml.
kl. 13.00-13.30 får han mos (kartoffel/broccoli, gulerod osv) med kylling.
Han spiser nok 1 dl.
Så sover han ved 14.30 måske 1-2 timer. Når han vågner får han 180 ml mælk, drikker igen 150 ml.
Ved 17 tiden får han lidt frugt i hånden han kan sutte på, men det er som regel kun en skive eller 2 han suger (appelsin/æble)
Nogen gange som han her 15-30 min.
Ved 18.30 - 19 tiden får han mos igen. Hvis det er noget jeg laver spiser han ikke så meget af det. Hvis det er købt vil han heller have det. Her spiser han omkring 1-2 dl.
Ved 21 tiden får han flaske igen som han drikker helt.
Sover fra 21-22-30
Jeg synes ikke han spiser ret meget. Men jeg kan heller ikke tvinge ham til at spise mere. Han vil bare ikke have mere.
Kan du giv mig en bedre forslag til en rytme og f.eks. ideer til hvad jeg kan lave selv, uden at skal købe det. Ja, jeg føler som om jeg tager den letteste løsning i at jeg både giver købt grød og mos.
Ellers trives han, han har våde bleer og sover godt. Han er glad og nysgerrig lille mand.
Jeg har også et spørgsmål som ikke har meget med rytme at gør. Men han niver, kradser og hiver meget i mig og hans far, men det er svært at forklare ham at det gør ondt på os. Kan man på nogen måder få ham til at forstår at det gør ondt på os når han er så lille.
P.s. her til den 1. vil jeg investere i nogle af dine bøger.